« 魚住アナ、お疲れ様でした。 | Main | あーぁ。 »

2004.03.11

時間がないと言いつつも。

『風雲 新撰組』をクリアしました。

※ネタバレありかもです。ご注意。

初めは結構楽しかったのですが、慣れたとたん、ダルいゲームに早代わりしてひさすら雑魚を殺しまくる、そういうゲームでした。最後の方では、「銃撃」という技を覚えて主人公が使えるようになったのですが、これがピストルで敵を撃つという京都時代の新撰組にはあるまじき行為で。でも、あまりの手っ取り早さにガンガンと銃で撃って倒していったものでした。もちろん、最後の敵も。

ゲームとしては、油小路で終わってしまうので、下り坂になる新撰組は見なくて済みます。確かに雰囲気を味わうという意味ではいいゲームでした。しかしながら、今ひとつの点は主人公の行動が1つもストーリーに影響しないという事でしょうか。例え、西郷さんや大久保さんと決闘して銃で倒しても、彼らは不死鳥のように甦り、強制的ストーリーは展開し逃げていきます。新撰組にとって好条件になるように主人公がどんなにがんばろうとも、長州藩や薩摩藩の浪人を一夜にして300人くらい斬ろうとも、ゲームのストーリーは変わらない。主人公の意思を決める事が出来て、有名志士を殺したり見逃したりする事によって、マルチエンディングだったりすると、もう少し遊べたゲームだったのかもしれません。

|

« 魚住アナ、お疲れ様でした。 | Main | あーぁ。 »

Comments

Hmm is anyone else experiencing problems with the pictures on this blog loading? I'm trying to determine if its a problem on my end or if it's the blog. Any responses would be greatly appreciated.

Posted by: Best Dating Sites | 2015.01.13 at 22:41

If some one wishes expert view about blogging afterward i recommend him/her to pay a visit this webpage, Keep up the pleasant work.

Posted by: best dating sites | 2015.01.21 at 16:08

Hi this is somewhat of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding knowledge so I wanted to get advice from someone with experience. Any help would be enormously appreciated! blogesaurus.com quest bars

Posted by: quest protein bar stockists sydney | 2015.01.24 at 08:04

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/12029/286010

Listed below are links to weblogs that reference 時間がないと言いつつも。:

« 魚住アナ、お疲れ様でした。 | Main | あーぁ。 »